Beurstips bij beursdeelname

  • Bepaal uw beursdoelstelling
  • Maak het meetbaar
  • Maak tijd vrij voor een goede planning en organisatie van de beurs
  • Kies wanneer mogelijk een beursstand langs een looproute voor een goede bezoekersstroom
  • Benoem aanspreekpunt(en) en geef verantwoordelijkheid
  • Communiceer met alle betrokkenen in een briefing
  • Maak een (landings)pagina op uw website
  • Maak handig gebruik van social media
  • Lanceer een nieuw product op de beurs en maak een persbericht
  • Houd een seminar of lezing op de beurs
  • Motiveer s'morgens en bespreek de komende dag
  • Nodig klanten uit met een V.I.P. uitnodiging, maak het liefst concrete afspraken
  • Neem de juiste mensen mee, ze moeten contact met mensen en beurzen echt leuk vinden.
  • Leg de focus op de beursbezoeker en een succesvolle beursdeelname
  • Zorg voor een goede hulp, administratieve assistentie/ beurs back-up bij het thuisfront
  • Samenwerkingen met leveranciers kunnen kosten verlagen
  • Bij grotere organisaties: maak een lijst (met foto) met op welke dagen aanwezige mensen en hun werkgebied en/of expertise
  • Vergeet de naambadges niet, en draag ze (en zo recht mogelijk:-))
  • Zorg voor een spiegel, nietmachine, genoeg pennen, blarenpleisters. Neem reserve (katoenen) sokken en extra blouse of kleding mee
  • Draag nette maar reeds gedragen comfortabele schoenen, neem een extra paar mee
  • Zorg dat er voldoende water, een spuitbus deodorant en Smints zijn
  • Ga voor opening beurs en op de rustigste momenten met andere standhouders praten.
  • Zorg ervoor dat er altijd standbemanning op de stand aanwezig is
  • Maak foto's van andere stands die u aanspreken
  • Introduceer iets nieuws of verzin een ludieke actie
  • Mocht uw product zich hiervoor lenen, doe direct zaken met een mooie beursaanbieding
  • Val op met de beursstand bijvoorbeeld door geluid en beeld
  • Houd de stand samen keurig en schoon
  • Smile, groet mensen! Sta op de stand met een open houding
  • Zorg voor "leven" op de stand
  • Laat duidelijk en visueel zien wat u precies doet
  • Help mensen, wees alert en vriendelijk
  • Snap wat voor type mens je voor je hebt
  • Enthousiasme en succes werken aanstekelijk
  • Spreek de bezoeker met een einddoel in het achterhoofd aan
  • Stel open vragen, toon interesse in de beursbezoeker
  • Ga direct met de beste leads in gesprek en/of maak een afspraak in de agenda
  • Sluit nooit voortijdig af en werk de rustigste/laatste dag extra alert
  • Bied iets te eten en te drinken aan aan de juiste prospects
  • Heb een leuke, bruikbare giveaway paraat
  • Zorg voor een perfecte follow-up van de leads
  • Vier successen en heb het gezellig samen, teamspirit!
  • Ga (chic) netwerken op de exposantenborrel
  • Maak het s'avonds niet té gezellig...
Extra beurstips voor standbemanning, verdere uitleg en toepasbaarheid van deze beurs tips bij beursdeelname zijn gratis te verkrijgen als u zich inschrijft op mijn nieuwsbrief.

Ja!
ik wil meer kwalitatieve beursgesprekken

Laat hieronder uw gegevens achter of bel 0031(0)6 456 00 117

Kristel Röben

Expo lead generator

  • Kwaliteits beursgesprekken voor succesvolle beursdeelname
  • 4-talig, wereldwijde inzet
  • Meetbaar rendement
  • Betrokken & Oprecht

Lees meer...