Succesvolle beursdeelname en ROI

Wanneer is uw beursdeelname een succesvolle beursdeelname? De interessante prospect loopt snel over een beurs. Hij/zij scant zijn omgeving, op weg naar een leverancier of relatie.

Succesvolle beursdeelname. Leads direct van de beursvloer.
Door pro-actief en alert te zijn pakken wij de aanwezige kansen voor uw bedrijf op. Direct op de beursvloer verzorg ik laagdrempelig de gewenste nieuwe contacten. Mijn kracht ligt in het hebben van korte (selectie) gesprekken, ik “dwaal” niet af in een vakinhoudelijk gesprek. Dit kost teveel tijd, een beursdag is zo voorbij. Want wat gebeurt er in de tussentijd met de passerende beursbezoeker?

De juiste standbemanning mee
Beurzen zijn voor veel ondernemers zo belangrijk dat een groot deel van het personeelsbestand meegaat om als standbemanning te functioneren. Maar wat blijft er allemaal niet liggen op de zaak? Daarnaast is er natuurlijk ook nog de zeer cruciale follow-up van de vergaarde leads. Wanneer en hoe pakken we dit aan?

Het begint bij een goede kwalificering op de beursvloer. Streef ernaar om slechts 20 procent A-Leads te genereren.

“Ontzorgen” is geen overbodige luxe bij beursdeelname. De aanwezige kansen moeten vaak gevonden en soms gecreëerd worden.

Op de beurs:
– Is de sfeer op de beursstand goed?
– Service-, sfeer- en omzetverhogend?
– Hoe gaat u om met uw goede en bestaande klanten?
– Zijn de aanwezige mensen op de beursvloer echt op hun plek?
– Teamwork loont en enthousiasme werkt aanstekelijk!

Hoe krijg ik een succesvolle beursdeelname?
1. Door op de beursvloer het “kaf van het koren” te scheiden. De beslisser of andere echt interessante prospect komt hoogstwaarschijnlijk niet bij uw stand “rondsnuffelen” met een tas met pennen en flyers in zijn of haar hand.
2. Door het doelgericht voeren van korte gesprekken, en te werken met een duidelijke focus en alertheid.
3. Daarnaast motiveer en train ik uw mensen middels mijn beurstrainingen beurscoaching. Deze vinden plaats voorafgaand aan de beursdeelname en “on the job” op de beursdagen zelf. Na de beurs help ik ook graag mee met de opvolging van de vergaarde leads.

Voorbeeld ROI bij succesvolle beursdeelname familiebedrijf
De verdeling na bezoekerskwalificatie bij langer existerende bedrijven is gemiddeld gezien als volgt:
– 40% gekwalificeerde nieuwe contacten/ leads, hier zitten de pareltjes. Ik selecteer de pareltjes, en u of uw mensen kunnen direct met hen in gesprek. De overige interessante beursleads kunnen tevens worden verdeeld en er wordt een compleet leadformulier ingevuld voor nadere opvolging.
– 5% oud klanten, waarmee u wederom in contact komt enzaken kunt gaan doen.
– 40% bestaande klanten, deze worden welkom geheten en er wordt contact gemaakt met de juiste contactpersoon.
– 15% Een goed gesprek met de pers, creatie van interessante samenwerkingen met collega standhouders.

Neem dus een selectie van de meest geschikte mensen mee. En huur voor uw beursdeelname gespecialiseerde hulp in. Zo verhoogd u het plezier in beursdeelname en het rendement wordt meetbaar!

2 reacties

  1. Mr WordPress op 18 juni 2010 om 8:51 pm

    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in and view the post's comments. There you will have the option to edit or delete them.



  2. Kristel op 23 januari 2020 om 1:28 pm

    test